Mamy nową rehabilitantkę :)

Witam was w piękny prawie wiosenny dzień:)

Śpieszę się pochwalić iż znalazłam nową rehabilitankę dla Mateuszka:)
Już od dłuższego czasu szukałam kogoś dodatkowego, aby troszkę zmienić przebieg rehabilitacji. Jak wiadomo, każdy rehabilitant ćwiczy troszkę inaczej, ma swoje techniki itd. My od 4 lat chodzimy do ośrodka rehabilitacyjnego u Myśliwca i z tego nie rezygnuję, ale dodatkowo wprowadzam nową rehabilitantkę. U Myśliwca ćwiczyliśmy już z różnymi rehabilitantami, aktualnie z Panią Mariolą. Jestem z Pani Marioli bardzo zadowolona, bo skupia się na wzmacnianiu obręczy barkowej oraz brzucha. Ale chciałam także aby zostały wprowadzone nieco inne ćwiczenia(które na turnusach Matiś miał). Są to ćwiczenia w wyższych pozycjach, które nie tylko przygotowują Mateuszka do prawidłowej pionizacji,ale i kształtują prawidłową pozycję na wózku. Początkowo prosiłam aby te ćwiczenia zostały wprowadzone, właśnie u Myśliwca, ale nie wypaliło. Tak jak piszę,każda rehabilitantka ma swoją technikę. A teraz znalazłam rehabilitantkę która robi z Mateuszkiem dużo ćwiczeń w wyższych pozycjach. Puki co byliśmy dopiero tam raz,ale wyszłam bardzo zadowolona:)
I tak Mateuszek ćwiczy u Pana Myśliwca z Panią Mariolą przede wszystkim:
- obręcz barkową, która jest niezwykle ważna dla Mateuszka z racji tego iż nie rusza nóżkami i musi mieć dużo sił w rękach i obręczy barkowej, aby mógł się przemieszczać i wykonywać inne czynnosci.
-mięśnie brzucha- także to istotne, gdyż wzmocnienie mięśni brzucha powoduje m.in to iż Matiś prosto siedzi w wózku. No i te wszystkie inne zalety wzmacniania mięśni brzucha. Matiś z racji porażenia połowicznego ma bardzo słabe mięśnie brzucha i dlatego te ćwiczenia są bardzo ważne.  Mateuszek po operacji w ogóle nie czuł nic poniżej pępka, a teraz czasem czuje nawet pośladki i uda, także postępy są niesamowite.
- Kontrolowanie głowy i tułowia- Matiś z racji obniżonego napięcia, miał z tym duże problemy.
U Pani Agaty (naszej nowej rehabilitantki) oprócz tych ćwiczeń mięśni tułowia,barku i brzucha, na moje życzenie będą przede wszystkim wykonywane ćwiczenia w wyższych pozycjach:
- w pozycji siedzącej- prawidłowe siedzenie (Matiś się bardzo krzywi), skręt w tułowiu,sięganie po przedmiot pokonując oś swojego ciałą (co Matiś również ma zaburzone), wyciąganie kręgosłupa.
- ćwiczenia w pozycji czoraczej
-ćwiczenia w pozycji stojącej- w HKFo oraz przy piłce, wałku, drabince.

Także zmiany zmiany i zmiany J Mam nadzieję, ze efekt będą widoczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz