Matiś rusza nogą-kolejny filmik


Nagrałam filmiki jak Mateuszek rusza prawą nóżką.
 Staram się co jakiś czas uwieczniać te jego ruchy,bo wtedy najbardziej widać postępy. Na dzień dzisiejszy Matiś robi to w pełni świadomie,ale nie zawsze ma dzień, ze mu się to uda. Nie wiem od czego to zależy…  Ja bardzo często proszę Mateuszka aby spróbował się skupić i poruszał nogą. Robią to jako forma rehabilitacji. Ludzie po udarach, wylewach, kiedy mają porażenia rąk, także ćwiczą na tej zasadzie i ta terapia przynosi efekty. Jest to taka autosugestia. Jednak Ci ludzie po udarach mają łatwiej bo pamiętają jak to było gdy ruszali porażonymi kończynami, a Matiś niestety nie miał takiej możliwości. Ale jak widać potrafi się skupić i dać impuls do nóżki, aby ta się poruszyła. Oczywiście żaden neurolog tego u niego nie dostrzegł, bo jak na złość w gabinecie Matiś nie potrafi nic pokazać. Nagrywam wiec sobie filmiki jak tylko jest taka możliwość. Oczywiście na filmikach nie widać tego tak wyraźnie jak w rzeczywistości.

Niektórzy mogą się dziwić i pytac po co mi to. Przecież Mateusz nie będzie chodził. Ja tej pewności nie mam i nie będę miała dopóki nie wyczerpiemy wszystkich możliwości,a puki co ciągle coś zmierza do przodu małymi kroczkami. Zresztą Matiś już chodzi w aparacie, a gdyby tak jeszcze tyćkę mocniej ruszył nóżkami to mogliby chodzić np. o łuskach. Nie marze o tym, ze kiedykolwiek będzie chodził samodzielnie,ale fajnie by było gdyby chociaż mógł dźwignąć nogę aby ją np. poprawić na wózku, gdy mu spadnie z podnóżka,a tak to nawet tego nie zauważa…





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz