Opinia z Przedszkola oraz z poradni psychologiczno - pedagogicznej na temat gotowości szkolnej Mateuszka.

Tak Kochani, a teraz zaparzcie sobie dobrej kawusi i zapraszam do lektury J
Będę teraz się chwalić J Chwalić osiągnięciami Mateuszka. A co! Matiś się mocno starał i zasłużył,aby go pochwalić J
Koniec przedszkola i chcę wam napisać małe podsumowanie osiągnięć Mateuszka.
Mateuszek uczęszczał do przedszkola integracyjnego przez 2 lata. Przez te dwa lata jego rozwój szedł w ekspresowym tempie do przodu.
I tak z opinii wydanej przez przedszkole o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole wyczytałam:
I.                    Umiejętności społeczne i odporności emocjonalnej (przypominam, że w zeszłym roku Mateuszek często reagował płaczem na różne sytuacje-to minęło ).

Mocne strony dziecka
Stosuje się do norm społecznych, chętnie współpracuje i łatwo nawiązuje kontakty z rówieśnikami. Dziecko bezkonfliktowe. Pomaga rówieśnikom, dzieli się zabawkami. Potrafi inicjować zabawy. Bierze aktywny udział w zabawach grupowych.
Jest lubiany przez dzieci i ma dobre relacje z dorosłymi.
Dziecko jest pogodne, zaciekawione zajęciami. Stosuje się do poleceń dorosłego, przestrzega zasad i norm panujących w grupie. Samodzielnie wykonuje zadania,nie zniechęca się szybko. Samodzielnie przygotowuje i porządkuje swoje miejsce pracy.
Wie jak się nazywa,ile ma lat i zna swój adres zamieszkania. Potrafi wymienić osoby z którymi mieszka. Zna podstawowe informacje o Polsce (stolica,rzeki,flaga). Zna owoce warzywa, zwierzęta,pojazdy,. W większości sytuacjach jest niezależny.


II.                  Umiejętności matematyczne i gotowość do nauki czytania i pisania
Przelicza do 10 i podaje prawidłową liczbę elementów. Dodaje i odejmuje posługując się materiałem konkretnym. Zna liczebniki porządkowe (pierwszy,drugi itp.). Dobrze ustala położenie przedmiotów w przestrzeni. Zna podstawowe figury geometryczne.
Zna samogłoski i spółgłoski. Potrafi z podanych sylab ułożyć wyraz. Zna wszystkie litery. Dzieli słowa na sylaby. Recytuje krótkie teksty,odtwarzając wiernie ich tekst.  Słucha opowiadań i książek i potrafi odpowiedzieć na pytania związane z tekstem.

Zauważone trudności
BRAK

III.                Sprawność motoryczna i koordynacja wzrokowo-ruchowa
Stara się rzucać piłką w określonym kierunku. Chwyta rzuconą piłkę. Lubi zabawy ruchowe.
Potrzebuje wsparcia i zachęty nauczyciela przy rysowaniu. Stara się rysować poprawnie.  Podejmuje próby prawidłowego wycinania elementów wzdłuż linii prostej. Stara się prawidłowo trzymać przybory piśmienne.  Składa puzzle bez wzoru. Wyszukuje podobieństwa. Lubi zabawy z piaskiem.

Zauwazone trudności
Obniżona koordynacja ruchów rąk. Nauka sznurowania obuwia.

IV.                Czynności samoobsługowe

Podejmuje próby samodzielnego ubierania kurtki i rozbierania się. Utrzymuje porządek wokół siebie. Sprząta kredki,zabawki. Jest zdecydowany w wyborze zabawek. Stara się samodzielnie wykonywać zadania. Pamięta o rozkładzie zajęć i o zasadach zachowania się w różnych okolicznościach.

V.                  Potrzeby rozwojowe dziecka w tym zauważone uzdolnienia dziecka
Dziecko ma potrzebę opiekowania się innymi-pomaga rówieśnikom,jest empatyczne.
Dziecko ma uzdolnienia muzyczne- lubi i potrafi śpiewać, ma dobry słuch i wyczucie rytmu.
Natomiast z niechęcią rysuje.
Czasem potrzebuje motywacji do działania.

To tak w wielkim skrócie spisałam opinię z zeszłego roku i z tego,aby wam napisać co Matiś potrafi na dzień dzisiejszy.
A teraz opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Mateusz ma bogaty zasób słownictwa,bardzo dobrze potrafi kategoryzować. Ma problemy z odwzorowaniem szlaczków.
Prawidłowa zdolność oceny kierunków i stron na płaszczyźnie. Bardzo dobre są umiejętności arytmetyczne (zliczanie powyżej 10,porównywanie zbiorów,dodawanie i odejmowanie).
Niepoprawnie przerysowuje figury. Układa klocki wg.wzoru.
Zna reguły życia codziennego. Zna dni tygodnia,miesiące i pory roku.
To tak w wielkim skrócie, ponieważ dużo rzeczy się pokrywało z opinią ze szkoły i już tego nie pisałam.
Także Kochani wielkie Brawa dla Mateuszka! Jestem z niego mega dumna. Mam nadzieję, że szkoła nas nie przerośnie i podołamy. Nie ukrywam, że troszkę się obawiam jak to będzie, ale przy odpowiedniej współpracy z Paniami,myślę, że podołamy i Matiś będzie się pioł w górę.
Dziękuję tym, którzy wytrwali do końca i przeczytali całość mojej notatki :*

A teraz…? Wakacje!


2 komentarze:

  1. Pani Marzenko - na pewno będzie dobrze w szkole :) Widać, że dużo czasu poświęcacie na rozwój Mateusza. Ostatnio w Kulturomaniaku widziałam mamę z takim chłopcem na wózku i od razu pomyślałam o Pani i o Matim. Ja nie mam dzieci i raczej ich mieć nie będę, ale lubię obserwować Pani kanał i bloga. Wydajecie się być bardzo pozytywną rodziną!

    OdpowiedzUsuń